Tees - Reisverslag uit Teesport, Verenigd Koninkrijk van nynkevandermolen88 - WaarBenJij.nu Tees - Reisverslag uit Teesport, Verenigd Koninkrijk van nynkevandermolen88 - WaarBenJij.nu

Tees

Door: Nynke

17 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Teesport

Hallo iedereen,

Momenteel liggen we met het schip in Tees. Vandaag hebben we aniline geladen. De aniline gaan we in Rotterdam lossen. Heb het nog steeds goed naar mijn zin. Heb bijna mijn eerste verslag af. Volgende week laten nakijken door de 1e stuurman en dan opsturen naar school. Tijd gaat snel aan boord. Er zit al een maand op.

Nu ik een maandje aan boord zit, begin ik alles aan boord beter te begrijpen. Er lopen nogal veel leidingen op het dek. Vanochtend hebben we inspectie gehad. Dit is om te controleren of de tanken voor het laden voldoende schoon zijn. Gelukkig waren alle tanks schoon en droog. Daarna kon de aniline geladen worden.

2e stuurvrouw is in antwerpen afgelost door 2e stuurman. Over anderhalve week gaan de kapitein, 1e machinist en 2e machinst met verlof. Ben benieuwd naar de nieuwe bemanning.

Ben nu samen met de 1e stuurman in het zeemanshuis in Tees. Het is niet erg druk. We zijn de enigen, haha. Het is vandaag schitterend mooi weer. Hoop dat het mooi blijft. Vanavond zitten we weer op zee richting Rotterdam. Daarna volgt dezelfde reis naar Porvoo. We gaan ook weer lard laden. Het laden wordt in Vlaardingen gedaan. In Vlaardingen ga ik even naar huis. Heb ik de vorige keer ook gedaan.

Nou dit was het voor nu!

Nynke

• 17 Februari 2013 - 19:09

Mem:

Hoi Nynke,

leuk dat je al weer in Tees bent.
    En fijn dat je weer richting Rotterdam gaat
    an Niels je weer even oppikken voor een romantisch avondje Schiedam

Oom Roelof gaat per 1 maart ook in Schiedam werken.

Liefs mem

• 17 Februari 2013 - 19:32

Anne Vdr Molen:

Hallo Nynke,

Ben heel blij dat je het goed naar je zin hebt. Dus nog vijf maandjes en dan kom je weer thuis. Zien we nu al naar uit.

Groetjes,
    Heit.

• 20 Februari 2013 - 10:13

Jan Drost:

hoi nynke

goed zo daar in dat lege cafe dan waren julli er op een verkeerd uur van de dag denk ik .
    maar je ziet toch maar fijn veel van de wereld
    jou pake zit weer achter zijn computertje en dan komt de hele wereld bij hem thuis
    johannes heeft nog steeds last van zijn hernia dat ik ben zo bang dat de schaapjes worden verkocht wand met het lammeren kan hij ze niet meer verzorgen en pake kan het ook niet meer te oud en veel te sstijf .Ziezo dat weet je weer toch grappig dat we zo briefjes kunnen sturen.

dag van

pake.

• 26 Februari 2013 - 09:56

Ariaantje:

Ha Nynke,

Leuk om je verhalen te lezen! Gelukkig dat je het naar je zin hebt!
    En wat heerlijk dat je soms even naar huis kan om Niels te zien!
    Ej we kijken er naar uit je weer te zien!
    Hier gaat het heel goed, Jesse heeft een halve tand wat erg schattig staat!
    Hej hou je taai en succes met alles! Liefs mij